ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΣΗΓΟΝΗΣ
(SIR ALEC ISSOGONIS)
Ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα που έχουν ποτέ κυκλοφορήσει, το MINI έχει σχεδιαστεί από Έλληνα. Αυτός είναι ο Αλέξανδρος Ισιγώνης ή Sir Alec Issigonis.
Ο Αλέξανδρος Ισηγόνης γεννήθηκε το 1906 στη Σμύρνη και είχε γονείς τον Κωνσταντίνο με καταγωγή από την Πάρο και την Γερμανίδα Χίλντα. Το 1922 ”έχασε” τον πατέρα του κατά την μικρασιατική καταστροφή και σώθηκε από Αγγλικό πολεμικό πλοίο με το οποίο και βρέθηκε στο Λονδίνο. Άρχισε τις σπουδές του στο πολυτεχνείο όπου κατάφερε(αν και η δική του επιθυμία ήταν να σπουδάσει καλές τέχνες) να τις τελειώσει διακρινόμενος στο σχέδιο.
Αργότερα άρχισε να δουλεύει στη βιομηχανία αυτοκινήτων ξεκινώντας από την Humber ενώ εν συνεχεία στην Morris Motor Company. Το 1948 παρουσίασε το Morris Mosquito το οποίο και κατασκευαζόταν έως το 1971.
Τον Αύγουστο του 1959 παρουσίασε το Mini Morris(ή όπως είναι γνωστό στην Ελλάδα Mini Cooper). Το Mini Cooper είναι best Seller της σε παγκόσμιο επίπεδο έχοντας πουλήσει 5,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Το 1961 παρουσίασε το Morris 1100 που όπως και τα άλλα δυο σημείωσε πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία καθώς είναι τα τρία από τα πέντε βρετανικά αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις.
Το 1969 του απονεμήθηκε, από την Βασίλισσα Ελισάβετ, ο τίτλος του σερ, το 1971 αποσύρθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία όμως συνέχισε να σχεδιάζει έως τον θάνατο του το 1988.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΟΜΠΑΖΗΣ
“Υπεύθυνος σχεδιασμού της Ferrari στη F1”
Ο Νικόλας Τομπάζης ο υπεύθυνος του σχεδιασμού του μονοθεσίου της φόρμουλα ένα της Ferrari.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968 και σπούδασε μηχανικός εξειδικευμένος σε θέματα αεροδυναμικής στο Imperial College of London. Η καριέρα του ξεκίνησε από την Benetton το 1992 όπου μέχρι το 1993 δούλεψε στο τμήμα αερομυναμιστών της ομάδας. Το 1993 ανέλαβε τη διεύθυνση του τμήματος όπου και παρέμεινε μέχρι το 1995.
Το 1997 μεταπήδησε στη Ferrari ως αεροδυναμιστής ενώ από το 1998 έως το 2003 κατείχε τη θέση του επικεφαλής του τμήματος.
Το 2004 ανέλαβε τη διεύθυνση του σχεδιαστικού τμήματος της McLaren ενώ από το 2006 έως και σήμερα επέστρεψε στην Ferrari ως επικεφαλής του αεροδυναμικού τμήματος της ομάδας.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΖΑΠΑΤΙΝΑ
Ο Ανδρέας Ζαπατίνας είναι Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων ο οποίος γεννήθηκε το 1957 και σπούδασε σχέδιο στο Art Center College of Design της Καλιφόρνια από το οποίο και αποφοίτησε το 1986.
Από το 1998 μέχρι και το 1994 εργάστηκε στην FIAT ως επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της εταιρείας. Στη θητεία του σχεδιάστηκαν τα: Barchetta, Coupe και Alfa Romeo 145.
Το 1994 μεταπήδησε στην BMW όπου τη σφραγίδα του φέρουν η BMW σειρά 1 και ιδιαίτερα οι εκδόσεις cabrio και coupe και οι σειρές 3, 5 καθώς και Χ5 και Χ6.
Το 1998 ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής σχεδιαστικού τμήματος της Alfa Romeo οπότε και σχεδιάστηκε η 147, 156 sports wagon, 159 και Brera.
Το 2002 ο Ζαπατίνας ανέλαβε το τμήμα σχεδιασμού της Subaru όπου και σχεδιάστηκαν και παράχθηκαν τα R2, B9 Tribeca και Impreza. Η συνεργασία του με την Subaru διήρκησε έως το 2006.
Τώρα είναι υπεύθυνος για την εμφάνιση των τζιπ της S5 Changan και του S95.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΒΟΣ
Ο Σωτήρης Κοβός είναι ο Έλληνας σχεδιαστής του οποίου το όνομα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το Toyota Yaris. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965 όπου και άρχισε τις σπουδές του στο τμήμα κοινωνιολογίας στο Πάντειο η αγάπη του όμως για τα αυτοκίνητα και για τον σχεδιασμό τους ήταν αυτή που τον κέρδισε και τον οδήγησε σε σπουδές στο London Royal College of Art.
Ξεκίνησε να δουλεύει στην Peugeot κατά τι διάρκεια των σπουδών του και στη συνέχεια πέρασε από από την Mazda η οποία του έδωσε υποτροφία με αντάλλαγμα την εργασία γι αυτούς.
Ουσιαστικά η πρώτη του δουλειά ήταν στην Toyota όπου δούλεψε στο Avensis, MRJ, μια σχεδιαστική πρόταση για το MR
, ενώ το Yaris ήταν εντελώς δική του δουλειά.
Το 2000 ανέλαβε υπεύθυνος εξωτερικής σχεδίασης όλων των μοντέλων της AUDI, όμως η συνεργασία αυτή διήρκεσε μόνο ένα χρόνο, μέχρι το 2001.
Από το 2001 και μετά αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του σχεδιαστική εταιρεία και έκτοτε αναλαμβάνει να σχεδιάζει για λογαριασμό άλλων εταιρειών.