Παρακολουθώντας τις εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου και την μετάβαση από τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα σε ηλεκτρικά βλέπουμε ότι υπάρχει διστακτικότητα από την μεριά των καταναλωτών λόγω της μειωμένης αυτονομίας τους η οποία τον αναγκάζει να προγραμματίσει στις μετακινήσεις του. Από την άλλη μεριά το κόστος χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν υπάρχει δυνατότητα εγκατάστασης φορτιστή σε δικό του χώρο, είναι ελάχιστο σε σχέση με το κόστος ενός κλασικού θερμικού αυτοκινήτου.

Αυτό το κενό έρχεται έρχονται να καλύψουν τα Plug-In υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάσουν την απεριόριστη αυτονομία ενός θερμικού με το πάρα πολύ χαμηλό κόστος μετακίνησης που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι εφοδιασμένα με μπαταρία (μικρότερης χωρητικότητας σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά) η οποία τους διασφαλίζει συνήθως γύρω στα 50 km αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης. Αυτά τα 50 km έχουν να κάνουν με τα χιλιόμετρα που συνήθως διανύουμε στην καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου μας. Στην περίπτωση τώρα που θέλουμε να πάμε κάποιο ταξίδι ή γενικότερα να διανύουμε μεγαλύτερες αποστάσεις δεν έχουμε κανένα πρόβλημα καθώς το αυτοκίνητο, αφού εξαντλήσει το φορτίο της μπαταρίας του, κινείται σαν απλό υβριδικό.

Αρχικά τα αυτοκίνητα αυτά συνδύαζαν βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα ενώ εν συνέχεια κατασκευάστηκαν και αυτοκίνητα τα οποία συνδυάζουν ντιζελοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα.

Σε επίπεδο συντήρησης ακολουθούν την συντήρηση που έχουν τα κλασσικά θερμικά αυτοκίνητα ενώ το ηλεκτρικό σύνολο δεν απαιτεί κάποιο σέρβις.

Για να προωθηθεί η αγορά και εισαγωγή των plug in υβριδικών αυτοκινήτων έχουν δοθεί κίνητρα στα τέλη ταξινόμησης τους και αυτό είναι:

  1. Το μισό από αυτό ενός απλού αυτοκινήτου όταν έχουν πάνω από 50 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα.
  2. Το ένα τέταρτο από αυτό ενός απλού αυτοκινήτου όταν έχουν κάτω από 50 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα.

Αυτή τη στιγμή πάρα πολλές εταιρείες διαθέτουν Plug-In Υβριδικά αυτοκίνητα ενώ παρακάτω

AUDI

A3, A6, A7, A8, Q3, Q5, Q7, Q8

ALFA ROMEO

TONALE

BMW

225xe, 330e, 530e, 740e, 745e, 750e, 760e, X1e, X2e, X3e, X5e

CITROEN

C5, DS4

CUPRA

Formentor, Leon, Terramar

FORD

Kuga, Explorer

TOYOTA

RAV4, Prius

HONDA

CR-V e,

HYUNDAI

IONIQ, Tucson, Santa Fe

JAQUAR

F-Pace, E-Pace

JEEP

Compass, Renegade, Wrangler, Grand Cherokee

KIA

Cee’d, Niro, XCeed, Sorento

LAND ROVER

Range Rover Sport, Discovery Sport, Range Rover, Velar

LEXUS

RX 450, NX 450,

MAZDA

MX-30, XC-60, CX-80

MERCEDES

Α 250e, B 250e, C300e, CLA250e, CLE300e, E300e, GLA250e, GLC300e, GLE350e, S580e

MINI

Cooper SE Countryman, Cooper SE

OPEL

Astra

PORSCHE

Cayenne, Panamera

RENAULT

Megane, Captur, Rafale

SEAT

Leon, Tarraco

SKODA

Kodiaq, Octavia, Superb

SUZUKI

Across

VOLKSWAGEN

Golf, Tiguan, Touareg, Passat

VOLVO

S60, S90, V60, V90, XC40, XC60, XC90

Πνευματικά δικαιώματα © 2021, 2022, 2024 Χρήστου Θεόδωρος