Παρακολουθώντας τις εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου και την μετάβαση από τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα σε ηλεκτρικά βλέπουμε ότι υπάρχει διστακτικότητα από την μεριά των καταναλωτών λόγω της μειωμένης αυτονομίας τους η οποία τον αναγκάζει να προγραμματίσει στις μετακινήσεις του. Από την άλλη μεριά το κόστος χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν υπάρχει δυνατότητα εγκατάστασης φορτιστή σε δικό του χώρο, είναι ελάχιστο σε σχέση με το κόστος ενός κλασικού θερμικού αυτοκινήτου.
Αυτό το κενό έρχεται έρχονται να καλύψουν τα Plug-In υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάσουν την απεριόριστη αυτονομία ενός θερμικού με το πάρα πολύ χαμηλό κόστος μετακίνησης που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι εφοδιασμένα με μπαταρία (μικρότερης χωρητικότητας σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά) η οποία τους διασφαλίζει συνήθως γύρω στα 50 km αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης. Αυτά τα 50 km έχουν να κάνουν με τα χιλιόμετρα που συνήθως διανύουμε στην καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου μας. Στην περίπτωση τώρα που θέλουμε να πάμε κάποιο ταξίδι ή γενικότερα να διανύουμε μεγαλύτερες αποστάσεις δεν έχουμε κανένα πρόβλημα καθώς το αυτοκίνητο, αφού εξαντλήσει το φορτίο της μπαταρίας του, κινείται σαν απλό υβριδικό.
Προσοχή: Ένα Plug–In υβριδικό αυτοκίνητο οφείλουμε να το χρησιμοποιήσουμε σαν Plug–In, στην περίπτωση στην οποία δεν το φορτίζουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα θα έχουμε πρόβλημα με τις μπαταρίες του η οποίες θα καταστραφούν και δεν θα καλυφθούν από την εγγύηση τους λόγω του ότι εν συνεχεία η αντιπροσωπεία μπορεί να δει κατά πόσο έγινε η ορθή χρήση του αυτοκινήτου. Αν δεν έχουμε τη δυνατότητα να το φορτίσουμε δε συνίσταται η αγορά τέτοιου αυτοκινήτου.
Αρχικά τα αυτοκίνητα αυτά συνδύαζαν βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα ενώ εν συνέχεια κατασκευάστηκαν και αυτοκίνητα τα οποία συνδυάζουν ντιζελοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα.
Σε επίπεδο συντήρησης ακολουθούν την συντήρηση που έχουν τα κλασσικά θερμικά αυτοκίνητα ενώ το ηλεκτρικό σύνολο δεν απαιτεί κάποιο σέρβις.
Για να προωθηθεί η αγορά και εισαγωγή των plug in υβριδικών αυτοκινήτων έχουν δοθεί κίνητρα στα τέλη ταξινόμησης τους και αυτό είναι:
- Το μισό από αυτό ενός απλού αυτοκινήτου όταν έχουν πάνω από 50 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα.
- Το ένα τέταρτο από αυτό ενός απλού αυτοκινήτου όταν έχουν κάτω από 50 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα.
Αυτή τη στιγμή πάρα πολλές εταιρείες διαθέτουν Plug-In Υβριδικά αυτοκίνητα ενώ παρακάτω
AUDI
A3, A6, A7, A8, Q3, Q5, Q7, Q8
ALFA ROMEO
TONALE
BMW
225xe, 330e, 530e, 740e, 745e, 750e, 760e, X1e, X2e, X3e, X5e
CITROEN
C5, DS4
CUPRA
Formentor, Leon, Terramar
FORD
Kuga, Explorer
TOYOTA
RAV4, Prius
HONDA
CR-V e,
HYUNDAI
IONIQ, Tucson, Santa Fe
JAQUAR
F-Pace, E-Pace
JEEP
Compass, Renegade, Wrangler, Grand Cherokee
KIA
Cee’d, Niro, XCeed, Sorento
LAND ROVER
Range Rover Sport, Discovery Sport, Range Rover, Velar
LEXUS
RX 450, NX 450,
MAZDA
MX-30, XC-60, CX-80
MERCEDES
Α 250e, B 250e, C300e, CLA250e, CLE300e, E300e, GLA250e, GLC300e, GLE350e, S580e
MINI
Cooper SE Countryman, Cooper SE
OPEL
Astra
PORSCHE
Cayenne, Panamera
RENAULT
Megane, Captur, Rafale
SEAT
Leon, Tarraco
SKODA
Kodiaq, Octavia, Superb
SUZUKI
Across
VOLKSWAGEN
Golf, Tiguan, Touareg, Passat
VOLVO
S60, S90, V60, V90, XC40, XC60, XC90
Πνευματικά δικαιώματα © 2021, 2022, 2024 Χρήστου Θεόδωρος