Την τελευταία δεκαετία έκαναν την εμφάνιση τους σε ευρεία κλίμακα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κύρια πλεονεκτήματα το ελάχιστο κόστος χρήσης, τους μηδενικούς ρύπους αλλά και την ευνοϊκή φορολογική τους μεταχείριση. Το μεγάλο τους όμως μειονέκτημα σε σχέση με τα συμβατικά είναι ο μεγάλος χρόνος φόρτισης αλλά και η σχετικά μικρή αυτονομία του προσφέρουν.
Η λύση στο παραπάνω πρόβλημα ήρθε λοιπόν με την εμφάνιση των Plug-In-Υβριδικών αυτοκίνητων τα οποία έρχονται να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Όπως το λέει και ο τίτλος τους τα Plug-In-Υβριδικά αυτοκίνητα είναι υβριδικά αυτοκίνητα* τα οποία μπορούν να μπουν και στην πρίζα(Plug-In) οπότε να κινηθούν σαν αμιγώς ηλεκτρικά. Για να το πετύχουν αυτό, είναι εξοπλισμένα τόσο με ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες του, όσο και με κινητήρα εσωτερικής καύσης(βενζίνης ή και πετρελαίου). Η λογική των Plug-In-Υβριδικών είναι ότι η χιλιομετρικές απαιτήσεις των περισσότερων καταναλωτών για τις καθημερινές τους μετακινήσεις είναι συνήθως της τάξης των 40-50 χιλιομέτρων. Κατασκεύασαν λοιπόν αυτοκίνητα με μικρή ηλεκτρική αυτονομία. Όταν τελειώνει η ηλεκτρική τους ενέργεια, μπορούν να κινηθούν σαν υβριδικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουν σχεδόν μηδενικό κόστος στην καθημερινή τους χρήση, αλλά όταν χρειάζεται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις, μπορούν να το κάνουν κινούμενα σαν υβριδικά χωρίς κανένα όριο χιλιομέτρων. Λόγω του ότι η χωρητικότητα των μπαταριών είναι σχετικά μικρή, ο χρόνος φόρτισης είναι επίσης μικρός, συνήθως της τάξης των τεσσάρων ωρών σε συμβατικό οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο. Η συντήρηση τους αφορά ως επί το πλείστων τον τομέα του κινητήρα εσωτερικής καύσης με ανάλογο κόστος με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Σημαντικό πλεονέκτημα που έχουν τα Plug-In-Υβριδικά στη χώρα μας αυτοκίνητα είναι το χαμηλό κόστος εκτελωνισμού. Συγκεκριμένα, αυτοκίνητα των οποίων οι ρύποι είναι χαμηλότεροι των 50 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, το κόστος εκτελωνισμού είναι μειωμένο κατά 75%, ενώ για των άνω των 50 γραμμαρίων το κόστος είναι μειωμένο κατά 50%(όπως και στα απλά υβριδικά αυτοκίνητα). Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθούμε και στα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα με ρύπους κάτω των 90 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σας παραθέτουμε την παρακάτω λίστα με σχεδόν το σύνολο αυτών που αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Οι τιμές είναι βάσει των προδιαγραφών των κατασκευαστών.
*Υβριδικά αυτοκίνητα: Είναι αυτοκίνητα τα οποία για να επιτύχουν την κίνηση τους χρησιμοποιούν παραπάνω από μια πηγές κίνησης. Συνήθως αυτά που συναντάμε είναι αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης(βενζίνης ή πετρελαίου) σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα και μικρές μπαταρίες. Οι μπαταρίες αυτές αποφορτίζονται κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα ενώ φορτίζονται κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Με αυτό τον τρόπο ανακτούν ενέργεια και επιτυγχάνουν οικονομία στο καύσιμο.
Πνευματικά δικαιώματα © 2021 Χρήστου Θεόδωρος