Ενώ όλοι σε Ευρώπη και Ανατολή ασχολούνται με την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης, η λύση  έρχεται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και συγκεκριμένα από την Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Εκεί το 2003 ιδρύθηκε η TESLA ,μια εταιρεία που είχε ως στόχο το σχεδιασμό και κατασκευή αυτοκινήτων του μέλλοντος, τα οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Έτσι, το 2008 παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο, το TESLA Roadster, ένα αυτοκίνητο βασισμένο στο πολύ ελαφρύ αλουμινένιο Lotus Elize. Το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με πολύ ισχυρό κινητήρα και μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας, τα οποία του έδιναν πολύ καλές επιδόσεις. Από εκεί και πέρα όμως, στην ουσία το Roadster ήταν ένα παιχνίδι για πλούσιους καταναλωτές, ευαισθητοποιημένους ,εντός ή εκτός εισαγωγικών,  ως προς την προστασία του περιβάλλοντος.

Tesla_Roadster_Japanese_display

TESLA ROADSTER

Το μεγάλο βήμα γίνεται το 2012 με το TESLA MODEL S, το οποίο είναι ένα κανονικού μεγέθους sedan, που πλέον είναι ικανό να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες  αυτών που, για την ώρα, έχουν την οικονομική επιφάνεια ώστε να μπορέσουν να το αποκτήσουν.

Tesla S

TESLA MODEL S

Αν και η εξωτερική του εμφάνιση δεν σε προδιαθέτει, αυτό το αυτοκίνητο είναι εντελώς διαφορετικό από τα συμβατικά που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Ο ηλεκτροκινητήρας των 422 ίππων και 660 Nm ροπής είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, ενώ οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των 85kWh(με 8 χρόνια εγγύηση) είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου, ώστε να πετύχουν χαμηλό κέντρο βάρους, άρα και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Τα χαρακτηριστικά του αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από 0 σε 100 χιλιόμετρα σε 4,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα  250 χιλιόμετρα/ώρα, επιδόσεις που παραπέμπουν σε σπορ αυτοκίνητο και όχι σε sedan οικογενειακό.

Tesla S1

Όσον αφορά την αυτονομία του αυτοκινήτου, αυτή εξαρτάται από τις μπαταρίες με τις οποίες είναι εφοδιασμένo το αυτοκίνητο. Η μπαταρίες των 85kWh, οι οποίες και είναι αυτές με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα που μπορεί κανείς να αγοράσει το αυτοκίνητο,  του δίνουν μέση αυτονομία περίπου 480 χιλιομέτρων. Το αυτοκίνητο μπορεί να φορτιστεί από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο μέσω τριών διαφορετικών φορτιστών και ταχυφορτιστών, με ταχύτερο χρόνο φόρτισης τα 50 χιλιόμετρα ανά ώρα φόρτισης.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, διαθέτει όλα όσα έχουμε συνηθίσει στα αυτοκίνητα μας, αλλά από εκεί και πέρα, υπάρχουν συστήματα ασφάλειας και άνεσης που πιθανόν να μην είχαμε φανταστεί. Μερικά από αυτά είναι τα εξής:

Είναι εφοδιασμένο με αισθητήρες και ραντάρ, με τα οποία αποτρέπει τόσο τις μετωπικές όσο και πλευρικές συγκρούσεις, καθώς και σύστημα προστασίας εκτροπής του αυτοκινήτου από το δρόμο, λόγω, για παράδειγμα, υπερβολικής ταχύτητας.

Διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα cruise control με το οποίο ακολουθεί το προπορευόμενο αυτοκίνητο, οπότε κρατάει την απαιτούμενη απόσταση ασφαλείας διατηρώντας  το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κίνησης του, κάνοντας τις απαραίτητες διορθώσεις με το τιμόνι, ενώ μπορεί να αλλάξει αυτόματα λωρίδα κυκλοφορίας με το πάτημα του φλας του αυτοκινήτου.

Είναι εξοπλισμένο με σύστημα  το οποίο ελέγχει τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, μας ενημερώνει όποτε βρει θέση, και εν συνεχεία παρκάρει μόνο του.

Tesla S2

Στο εσωτερικό, εντύπωση κάνει η τεράστια οθόνη touch screen 17”, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να ελέγξει σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως:

Media: ραδιόφωνο AM/FM, online radio, on-demand Internet radio, Bluetooth®, USB συσκευές ήχου, ημερολόγιο το οποίο συγχρονίζεται με το τηλέφωνο, και φυσικά Bluetooth σύνδεση με το τηλέφωνο, με σύστημα hands free.

Ρυθμίσεις: Ανάλογα με το στυλ οδήγησης του κάθε οδηγού, ρυθμίσεις κλιματισμού και γενικές ρυθμίσεις καμπίνας

Κάμερα: Κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ανάλυσης

Navigation: Το οποίο ενημερώνει σε real time για τις συνθήκες κίνησης και διαμορφώνει την προτεινόμενη διαδρομή βάσει των δεδομένων αυτών.

Ενέργεια: Ενημέρωση για την κατανάλωση ενέργειας σε πραγματικό χρόνο.

Ποιά είναι όμως η κατανάλωση ενός Tesla Model S;

Γενικότερα η κατανάλωση σε ηλεκτρική ενέργεια έχει να κάνει με τις συνθήκες κίνησης του, δηλαδή με την ταχύτητα, τη θερμοκρασία, το αν είναι σε λειτουργία ο κλιματισμός κ.λ.π., όπως φυσικά και στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, για την πλήρη φόρτιση απαιτούνται 85kWh με τα οποία το αυτοκίνητο κάνει κατά μέσω όρο 480 χιλιόμετρα. Αν τώρα πάρουμε ότι η χρέωση στης kWh είναι περίπου 0,095 ευρώ, τότε αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα καταναλώσει για μια πλήρη φόρτιση του 85Χ0,095=8,075 ευρώ με τα οποία θα διανύσει 480χιλιόμετρα. Τώρα, για να κάνουμε τη σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, λαμβάνοντας σαν τιμή ανά λίτρο το 1,35, τότε έχουμε 1,68ευρώ/100χιλιόμετρα ή είναι σαν να καίει 1,25λίτρα βενζίνης ανά 100χιλιόμετρα!

Μετά από όλα αυτά, τελικά το παιχνίδι φαίνεται να αλλάζει ταμπλό και να περνάει  προς την καθαρή λύση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μία λύση που θα έρθει πιο γρήγορα με την τεχνολογική εξέλιξη των μπαταριών, οι οποίες αναμένεται να γίνονται όλο και πιο ελαφριές, φτηνές, με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Εν αναμονή  εξελίξεων, λοιπόν.