Τον τελευταίο καιρό και στη χώρα μας καταγράφεται αυξητική τάση του ρυθμού πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων όμως η Ελλάδα είναι σχετικά πίσω στο μερίδιο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταλαμβάνουν στο εξωτερικό εδώ και αρκετά χρόνια.
Διεξάχθηκε έρευνα σε 18 χώρες που αφορά ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων με περισσότερους από 23.000 ερωτηθέντες βάσει της οποίας του 92% αυτών θα επέλεγαν ηλεκτρικό σαν το επόμενο τους αυτοκίνητο. Από αυτό το 92% μόλις το 1% θα επέστρεφε σε αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης βενζίνης ή Diesel ενώ το 4% θα επέλεγε ένα plug-in υβριδικό. Πως διαπιστώθηκε παράγοντας ο οποίος επηρέασε σημαντικά τα αποτελέσματα της έρευνας είναι οι υποδομές της κάθε χώρας σε σταθμούς φόρτισης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερτερούν σε σχέση με τα συμβατικά στους εξής τομείς:
- Στο κόστους χρήσης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ελάχιστο κόστος συντήρησης σε σχέση με τα συμβατικά. Το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας ιδιαίτερα όταν ο ιδιοκτήτης έχει την δυνατότητα να φορτίζει το αυτοκίνητο σε δίκη του υποδομή είναι μηδαμινό σε σχέση με το κόστος της βενζίνης ή του Diesel. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα φόρτισης μέσω δικής μας υποδομής, με τα σημερινά δεδομένα της τεχνολογίας των μπαταριών και υποδομών φόρτισης σε δημόσιο χώρο, η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου δυσκολεύει τον χρήστη του.
- Ταχύτητα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερτερούν στο ότι οι κινητήρες τους αποδίδουν άμεσα και σταθερά την μέγιστη ισχύ τους με αποτέλεσμα να είναι πιο γρήγορα από τα συμβατικά.
- Τεχνολογία που διαθέτουν. Συνήθως υπερτερούν των συμβατικών λόγω του ότι είναι εφοδιασμένα με πολλά συστήματα ασφαλείας και λοιπά βοηθητικά συστήματα τα οποία εκτιμώνται από τους χρήστες τους.
- Οικολογικό τους αποτύπωμα. Τελικά αυτοκίνητα είναι σίγουρα πολύ πιο φιλικά για το περιβάλλον ενώ είναι αθόρυβα κάνοντας την μετακίνηση με αυτά πιο ξεκούραστη.
Η έρευνα αυτή έδειξε επίσης ότι σίγουρα η ιδέα για ένα μακρύ ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί περισσότερο προγραμματισμό ιδιαίτερα σε ώρες με όχι καλό δίκτυο φορτιστών.
Υπάρχουν πολλά δημοσιεύματα τα οποία αναφέρονται σε μείωση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κυρίως σε χώρες όπου έχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια. Παρόλα αυτά ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που αγοράστηκαν το 2024 στις περισσότερες αγορές είναι αυξημένος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Πνευματικά δικαιώματα © 2024 Χρήστου Θεόδωρος