Αν δεν έχεις ιδέα για το Korres Project 4 αρκεί μια ματιά στο διαδίκτυο για να καταλάβεις ότι μερικά επίμονα ελληνικά μυαλά μπορούν την υπέρβαση. Το made in Greece όραμα του Δημήτρη Κορρέ πέρασε από πολλά στάδια μέχρι να φτάσουμε στο 4ο στην σειρά project που ασχολούμαστε σήμερα. Το έναυσμα ήταν η λατρεία στην εξέλιξη της μηχανολογίας που αποτελεί και κύριο επάγγελμα. Ξεκίνησε σαν χόμπι επάνω σε μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα και η δημιουργία κάτι ξεχωριστού σε τέσσερις ρόδες έγινε όταν προσπάθησε να συνδυάσει την άνεση και αποτελεσματικότητα της ανάρτησης ενός 2CV σε κακοτράχαλα εδάφη με την ταχύτητα και ακρίβεια στην άσφαλτο ενός Mini Cooper.
Και η αναρρίχηση στην εξίσωση…
Ένα ακόμα χόμπι του εφευρέτη δημιουργού, οπότε δεν είναι καθόλου τυχαίο που το Yassou I και II που προηγήθηκαν του Korres Project 4, ξεπερνούσαν κάθε προσδοκία σε εκτός δρόμου συνθήκες. Τα Yassou εγκατέλειπαν την άσφαλτο, σκαρφάλωναν το πρανές στην άκρη του δρόμου και συνέχιζαν με χαρακτηριστική ευκολία την πορεία τους εκεί που ακόμα και με enduro να τα έβρισκες μπαστούνια. Ο τρόπος που πήγαιναν ήταν πηγή έμπνευσης της ονομασίας (γειά σου!) και η φιλοσοφία αυτή έχει παραμείνει και στο πρόσφατο επίτευγμα. Η δεκαετής εμπειρία πάνω στην εξέλιξη, διαμόρφωσαν ένα αυτοκίνητο με μήκος supermini και πλάτος muscle car, ενώ ένας 7λιτρος V8 της GM φώλιασε στο κέντρο της κατασκευής, πίσω από τα δυο και μοναδικά καθίσματα. Θεωρητικά και πρακτικά οι 505 ίπποι και τα 640 Nm εκσφενδονίζουν τα 1.600 κιλά μιας κατασκευής από ατσάλι και αλουμίνιο έως τα 300 km/h όσον αφορά την τελική ταχύτητα και σε 3,8’’ για τα πρώτα 100 km/h.
«Αλλού όμως είναι η ουσία της υπόθεσης»! Ένιωθα τον Δημήτρη να βιάζεται να μου δείξει στην πράξη τα κατορθώματα της κατασκευής του. Αρχικά στην άσφαλτο, όπου αφού έσφιξα την ζώνη τεσσάρων σημείων και έκανα ένα σβέλτο σκανάρισμα της νοικοκυρεμένης για preprocuction καμπίνας, έζησα την γροθιά της επιτάχυνσης στο στομάχι. Σε ένα στιγμιαίο άπλωμα της ροπής με 4η, τα 160+ km/h ήταν ψωμοτύρι για το Korres 4, ενώ χωρίς διορθώσεις στο τιμόνι και με υποψία κλίσεων, κατάπινε τις στροφές στο βουνό απρόσμενα εύκολα και αποτελεσματικά με την τετρακίνηση να βιδώνει τους 18ρηδες τροχούς εκεί που σημάδευε ο οδηγός του. Έπρεπε να το επιδιώξεις για να νιώσεις άνοιγμα τροχιάς, ενώ η πλαγιολίσθηση ήταν θέμα διάθεσης. Οι εντυπώσεις από την άσφαλτο όμως όσο εντυπωσιακές και αν είναι δεν κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο όταν έχεις ζήσει τα κατορθώματα στο χώμα.
Από τα πρώτα μέτρα στον διαλυμένο χωματόδρομο αντιλαμβάνεσαι την ευφυΐα της ανάρτησης. Τσαλαπατάει κροκάλες, φυτεμένα αγκωνάρια και κυλιόμενα και το «πράμα» δεν χαμπαριάζει από κακουχία. Η καμπίνα παραμένει ακλόνητη και μόνο τα θηριώδη ψαλίδια ανεβοκατεβαίνουν χωρίς να αφήνουν στιγμή τους τροχούς μακριά από το τερέν. Η άνεση είναι απροσδόκητη για την ταχύτητα και την μορφολογία του εδάφους και με οποιοδήποτε άλλο αυτή την στιγμή θα βρισκόμουν για σπονδυλοδεσία στο ΚΑΤ. Το μυστικό της επιτυχίας οφείλεται στο γεγονός ότι όλοι οι τροχοί εμπλέκονται μεταξύ τους τόσο παράλληλα(μπουκάλες με ελατήρια) όσο και διαγώνια (ζανφόρ) κατά την διαδικασία λειτουργίας, συνεργάζονται ενεργά και διατηρούν τους τροχούς πάντα στο έδαφος. Με την ανάρτηση ρυθμισμένη στην ανώτατη θέση(500 mm απόσταση από την κατώτατη), το Korres 4 μετατρέπεται σε άρμα μάχης αδιαφορώντας κυριολεκτικά για το ανάγλυφο. Το απίστευτο είναι ότι πατούν όλοι οι τροχοί ακόμα και όταν η διαδρομή που απαιτείται πλησιάζει σχεδόν το ύψος ενός ενήλικα!
Τελευταία σκηνή της ημέρας και το Korres 4 έχει ρυθμισμένη την ανάρτηση σε ενδιάμεση θέση και με τον Δημήτρη στα πηδάλια ανοίγει δρόμους! Σπάει ντουβάρια, καταπίνει βράχια και ανακατεύει χώματα σαν λυσσασμένο για περιπέτεια επιπέδου Dakar. Λίγο ποιο κάτω ο δρόμος κατηφορίζει, στενεύει και αντιλαμβάνομαι ότι κουτρουβαλάμε ένα ρέμα σε πορεία για να βρούμε πετρέλαιο! Από αριστερά, η μικρότερη πέτρα συναγωνίζεται κράνος μεγέθους full face και από δεξιά η άκρη του ματιού μου προσπαθεί να πιστέψει ότι αυτό που βλέπει δεν είναι …«πηγάδι»! Κι’ όμως ήταν και το «πράμα» πέρασε με ένα δυνατό ταρακούνημα και αυτό ήταν όλο. Στιγμιαία πέρασαν από το μυαλό μου εικόνες από διαλυμένα άκρα, τροχούς που απογειώνονται ανεξάρτητοι στον αέρα και ένα Project που θα έμενε Project, όμως απέδειξε ότι τελικά το ελληνικό είναι «γερό κόκαλο». Γύρισα ανακουφισμένος και με γουρλωμένο μάτι και τον κοίταξα, αλλά ο ατάραχος δημιουργός χαμογελούσε σιωπηλά…
Άντε γειά…
Όσο δύσπιστος και να είσαι για τις δυνατότητες του Korres Project 4, μια βόλτα μαζί του είναι ικανή να σε κάνει να καταπιείς την γλώσσα σου από ντροπή. Φυσικά αν ψάχνεις το απόλυτο σε άσφαλτο και πίστες υπάρχουν επιλογές, αν είσαι λάτρης του trail να βολευτείς με ένα σκληροπυρηνικό 4×4 που θα ρίξεις επιπλέον ένα στόλο ευρώ για να το κάνεις μάχιμο και αν ψάχνεις την γρήγορη αγωνιστικού επιπέδου συμπεριφορά στο χώμα να στήσεις ένα αυτοκίνητο σε κάποιο οίκο ειδικευμένο στα rally για να απολαμβάνεις το χόμπι σου. Ένα όμως που να συνδυάζει όλα τα παραπάνω στον ανώτατο βαθμό δυσκολεύομαι να μετρήσω στο πρώτο δάχτυλο που κρατώ στο χέρι μου. Το δημιούργημα του Δημήτρη Κορρέ ακόμα και στην Preproduction εποχή του διαπρέπει και ήδη κερδίζει την αναγνώριση που του αξίζει, αν κάνετε ένα σερφάρισμα στο internet. Μέχρι να φτάσει στο στάδιο της παραγωγής κάτι που ευχόμαστε να συμβεί άμεσα ξεπερνώντας τις όποιες δυσκολίες, το Korres Project 4 διατηρεί εκτός από την μοναδικότητα στο είδος του και ένα καλό λόγο να παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις που θέλουν την τιμή του χαμηλότερη των € 200.000.