Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να δίνονται κίνητρα για την εισαγωγή καθαρότερων προς το περιβάλλον αυτοκινήτων. Ο πιο εύκολος τρόπος ώστε να πετύχουμε το παραπάνω χωρίς να ξεφύγουμε ιδιαίτερα από τον τρόπο χρήσης του κλασικού μας αυτοκινήτου είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα με τα οποία ρυπαίνουμε λιγότερο ενώ ταυτόχρονα ωφελούμαστε του χαμηλότερου κόστους χρήσης λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες που είναι που είναι τα πλήρως υβριδικά (Full Hybrid) και τα ήπια υβριδικά (Mild Hybrid) αυτοκίνητα.
ΠΛΗΡΩΣ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ:
Είναι αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με μπαταρίες. Δεν τα φορτίσουμε στην πρίζα αλλά η μπαταρία στους φορτίζει από την κίνηση του αυτοκινήτου όταν για παράδειγμα φρενάρουμε ή ακόμα και όταν αφήνουμε το πόδι μας από το γκάζι. Εν συνεχεία, μέσω της αποθηκευμένης ενέργειας λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας βοηθητικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης με αποτέλεσμα την χαμηλότερη κατανάλωση. Η φιλοσοφία του υβριδικού αυτοκινήτου είναι στο ότι ενέργεια η οποία θα χανόταν σε ένα φρενάρισμα αποθηκεύεται στις μπαταρίες και την παίρνουμε πίσω. Στα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα είναι δυνατή η κίνηση του αυτοκινήτου αυτό όνομα από τον ηλεκτροκινητήρα χωρίς να είναι αναγκαία η λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
ΗΠΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ:
Τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα αυτά, όπως και τα πλήρως υβριδικών, διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και μπαταρίες μικρής σχετικά χωρητικότητας και ηλεκτροκινητήρα που μπορεί να δώσει κίνηση στους τροχούς του αυτοκινήτου και να λειτουργήσει βοηθητικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η διαφορά τους με τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα είναι ότι το ηλεκτρικό τους κομμάτι δεν είναι ικανό να κινήσει το αυτοκίνητο αυτόνομα και λειτουργεί πάντα συνδυαστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δηλαδή ένα ήπια υβριδικά αυτοκίνητο δεν είναι ικανό να κινείται όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο εν αντιθέσει με ένα πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο.
ΚΙΝΗΤΡΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Το πρώτο και μεγαλύτερο κίνητρο που δίνεται για την εισαγωγή υβριδικού αυτοκινήτου είναι η ευνοϊκότερη τους φορολόγηση μέσω των τελών ταξινόμησης. Όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα πληρώνουν το μισό του τέλους ταξινόμησης που θα πληρώνουν άπαξ και δεν ήταν υβριδικά. Η μείωση αυτή ανέρχεται στο ένα τέταρτο των τελών ταξινόμησης όταν μιλάμε για αυτοκίνητα τα οποία εκπέμπουν λιγότερα από 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα το οποίο όμως, έως και σήμερα, το συναντάμε μόνο σε Plug-in-Hybrid (PHEV) αυτοκίνητα.
Πνευματικά δικαιώματα © 2024 Χρήστου Θεόδωρος