Η ιδέα της εισαγωγής ενός αυτοκινήτου από το εξωτερικό αρχικά φαντάζει πολύ δύσκολη και επικίνδυνη λόγω του ότι δεν μπορούμε, ή είναι δύσκολο, να δούμε από κοντά το αυτοκίνητο που μας άρεσε. Μπορεί να έχουμε βρει στο mobile.de ή στο autoscout24.de ή σε οποιαδήποτε άλλη σελίδα πώλησης αυτοκινήτων ένα αυτοκίνητο όπως ακριβώς το θέλουμε που στις φωτογραφίες φαίνεται τέλειο. Αμέσως μετά έρχονται δεύτερες σκέψεις που μας φοβίζουν και πιθανώς μας αποτρέπουν από το να συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε ότι μπορεί να εύκολα και με ασφάλεια να το εισάγουμε. Εκεί ακριβώς έρχεται η CarForYou.gr, με εμπειρία στο συγκεκριμένα αντικείμενο από το 2007, να αναλάβει τα πάντα για την εισαγωγή του αυτοκινήτου που σας άρεσε.
Το πρώτο που αξιολογούμε είναι η ποιότητα του πωλητή του αυτοκινήτου. Μπορεί ή Γερμανική ή η Ολλανδική ή κάποια άλλη αγορά θα θεωρείται “καθαρή”, θα πρέπει όμως κανείς να ξέρει και από που να αγοράσει. Σε οποιαδήποτε αγορά υπάρχουν σοβαροί και μη σοβαροί πωλητές και σε αυτό το σημείο χρειάζεται η πείρα κάποιου επαγγελματία ο οποίος μας καθοδηγήσει στον σωστό προμηθευτή.
Αφού έχουμε επιλέξει τον προμηθευτή θα πρέπει να ελέγξουμε το κατά πόσο το αυτοκίνητο μπορεί να εισαχθεί στην Ελλάδα από γραφειοκρατικής άποψης. Υπάρχουν αυτοκίνητα που κυκλοφορούν νόμιμα στη Ευρώπη αλλά δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα λόγω διαφορών στη νομοθεσία ή εγκρίσεων τύπου. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει έλεγχος των εγγράφων του αυτοκινήτου σε επίπεδο καταλληλότητας και πληρότητας.
Κατόπιν θα πρέπει να ακολουθήσει ο τεχνικός έλεγχος του αυτοκινήτου από εξειδικευμένο προσωπικό φυσικά, με τη σύμφωνη γνώμη του πωλητή. Χρειαζόμαστε έναν επαγγελματία και σε αυτό το κομμάτι γιατί θέλουμε έναν μεθοδικό, χωρίς παραλείψεις, τεκμηριωμένο έλεγχο. Το δελτίο τεχνικού ελέγχου που τελικά θα παραλάβουμε θα περιέχει φωτογραφίες, μετρήσεις και παρατηρήσεις από τον έλεγχο του αυτοκινήτου μέσω του οποίου ελέγχονται:
Στοιχεία αυτοκινήτου:
Ελέγχεται η πληρότητα και η αυθεντικότητα των εγγράφων του οχήματος. Τα απαραίτητα για την εισαγωγή έγγραφα είναι σημείο που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή καθώς υπάρχουν συχνές νομοθετικές αλλαγές τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζουμε. Ο αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου είναι φυσικά αριθμός ο οποίος ελέγχεται σε σχέση με τον αναγραφόμενο στην άδεια του αυτοκινήτου και φυσικά μεταφέρεται και στο δελτίο τεχνικού ελέγχου ώστε να μην υπάρχει περίπτωση απόπειρας παράδοσης διαφορετικού με το ελεγμένο όχημα. Ο ίδιος φυσικά αριθμός πλαισίου ελέγχεται και στο τιμολόγιο πώλησης του αυτοκινήτου.
Έλεγχος ατυχημάτων:
Πραγματοποιείται μέτρηση του πάχους της βαφής του αυτοκινήτου με ηλεκτρονικό παχύμετρο. Τυχών αποκλίσεις ή/και αυξημένο πάχος βαφής υποδηλώνει βάψιμο άρα και πιθανό τρακάρισμα. Πραγματοποιείται ενδελεχής έλεγχος του αυτοκινήτου, επισημαίνεται η οποιαδήποτε γρατσουνιά-λακκούβα που πιθανότατα θα υπάρχει, φωτογραφίζεται και αποστέλλεται μέσω του δελτίου τεχνικού ελέγχου.
Έλεγχος διαβρώσεων:
Το πρόβλημα των σκουριών είναι κάτι που πολλοί φοβούνται σε αυτοκίνητα βόρειων χωρών και φυσικά απαιτείται ο σχετικός έλεγχος. Ο έλεγχος επικεντρώνεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου όπου και παρατηρείται η εμφάνιση του. Για το λόγω αυτό το φωτογραφίζεται και οι φωτογραφίες αποστέλλονται μέσω του δελτίου τεχνικού ελέγχου. Γενικότερα λόγω του ότι τα αυτοκίνητα που εισάγονται είναι πιο καινούρια σε σχέση με το παρελθόν αλλά και του ότι η αντιδιαβρωτική τεχνολογία έχει κάνει βήματα μπροστά, η εμφάνιση σκουριών δεν είναι συνηθισμένη και τις περισσότερες περιπτώσεις εντοπίζεται σε σημεία όπως βίδες, εξατμίσεις και γενικότερα σε άβαφα σημεία του αυτοκινήτου με το πρόβλημα να είναι περισσότερα αισθητικό παρά οτιδήποτε άλλο.
Δοκιμαστική οδήγηση:
Πραγματοποιείται test drive ώστε να διαπιστωθεί η σωστή λειτουργία και συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο.
Έλεγχος ορθής λειτουργίας:
Ελέγχεται η σωστή λειτουργία των μερών του αυτοκινήτου όπως, μετάδοση, φρένα, φώτα, κλιματισμός, κιβώτιο, μπαταρίας, εξάτμισης πραγματοποιείται οπτικός έλεγχος διαρροών, και ακουστικός ορθής λειτουργίας του κινητήρα. Οτιδήποτε είναι δυνατόν να τεκμηριωθεί φωτογραφικά, φωτογραφίζεται και αποστέλλεται στην έκθεση του ελέγχου.
Έλεγχος εξοπλισμού:
Ελέγχεται ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου και η ορθή λειτουργία του. Σε περίπτωση κάποιας παρατήρησης αυτός σημαίνεται με κίτρινο χώμα όταν διαπιστωθεί μικρής έκτασης παρατήρηση ή με κόκκινο όταν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Φυσικά γίνεται η σχετική περιγραφή της παρατήρησης.
Κατάσταση ελαστικών:
Καταγράφονται η μάρκα, διάσταση ο τύπος του ελαστικού και ύψος της γόμας. Με τον έλεγχο αυτό βλέπουμε φυσικά την κατάσταση των ελαστικών αλλά μαζί με αυτό αντλούμε και άλλες πληροφορίες όπως για παράδειγμα το κατά πόσο το αυτοκίνητο “πατάει” σωστά ή το κατά πόσο ο προηγούμενός ιδιοκτήτης ήταν συνεπής ή όχι με την συντήρηση του αυτοκινήτου.
Σαλόνι:
Καταγράφεται η κατάσταση του σαλονιού όσον αφορά φθορές και τυχόν ελλείψεις. Οποιαδήποτε παρατήρηση φωτογραφίζεται και προστίθεται στο δελτίο τεχνικού ελέγχου του αυτοκινήτου με τη χρήση βαθμονομημένου βέλου ή χάρακα ώστε να γίνεται εύκολα αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος.
Επιπλέον έλεγχοι:
Στην περίπτωση στην οποία η πολιτική μας σχετικά με τους ελέγχους που πραγματοποιούμε δεν σας καλύπτει και θέλετε κάποιον επιπλέον έλεγχο από οποιονδήποτε φορέα, είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε τις απαιτήσεις σας.
Πνευματικά δικαιώματα © 2016, 2022 Χρήστου Θεόδωρος