Είναι πλέον πάρα πολλές οι περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν συμφέρει πλέον η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό λόγω των αυξημένων τελών ταξινόμησης. Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο όσο αυξάνεται η λιανική προ φόρων αξία τους ενώ τα «φτηνά» αυτοκίνητα με λιανική προ-φόρων αξία κάτω των 14.000€ έχουν χαμηλούς συντελεστές εκτελωνισμού ανεξάρτητα από το αν είναι παλιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ή όχι.
Λύση σε αυτό το πρόβλημα μπορεί να δοθεί για αυτοκίνητα των οποίων η πρώτη άδεια κυκλοφορίας είναι πριν από την 1η Ιουνίου του 2016 και ονομάζεται Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης.
Σύμφωνα με αυτόν το τρόπο εκτελωνισμού, ο ενδιαφερόμενος δικαιούται να εκτελωνίσει το αυτοκίνητο του με τις ισχύουσες, προ της 1ης Ιουνίου του 2016, διατάξεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των τελών ταξινόμησης λόγω:
- Χρησιμοποίησης ως βάση υπολογισμού την χονδρική προ φόρων αξίας αντί της λιανικής(όπου είναι πιο χαμηλή)
- Χαμηλότερων συντελεστών εκτελωνισμού.
- Μεγαλύτερων απογειώσεων λόγω παλαιότητας και χιλιομέτρων.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ
Ας πάρουμε δυο παραδείγματα αυτοκινήτων κατηγορίας sedan των οποίων θέλουμε να υπολογίσουμε τα τέλη ταξινόμησης στις 15/1/2019:
Στην πρώτη περίπτωση έχουμε αυτοκίνητο:
Α) 2.000 κυβικών εκατοστών με πρώτη άδεια κυκλοφορίας 1/1/2015, που έχει διανύσει 100.000 χιλιόμετρα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO5, 165gr CO² / km και λιανικής προ φόρων αξίας 30.000€. Αυτό το αυτοκίνητο θα πληρώσει τέλη ταξινόμησης με την ισχύουσα νομοθεσία περίπου 14.500€ ενώ με ιστορικό τέλος ταξινόμησης περίπου 3.500€.
Β) 2.000 κυβικών εκατοστών με πρώτη άδεια κυκλοφορίας 1/1/2015, που έχει διανύσει 100.000 χιλιόμετρα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO6 W, 165gr CO² / km και λιανικής προ φόρων αξίας 30.000€. Αυτό το αυτοκίνητο θα πληρώσει τέλη ταξινόμησης με την ισχύουσα νομοθεσία περίπου 7.400€ ενώ με ιστορικό τέλος ταξινόμησης περίπου 3.500€.